מדפים לחנויות – איך מייצרים אותם?

רובנו לא מקדישים יותר מדי תשומת לב למדפים בחנויות – הם פשוט נמצאים שם, נושאים על גבם את הסחורה מבלי לעורר עניין או מחשבות כלשהן בנושא.

זהו כמובן מצב טבעי, שהרי המטרה של בעלי החנויות היא למשוך את תשומת הלב שלנו אל המוצרים שעל המדפים.
בהתאם, רוב פתרונות המידוף לחנויות השונות מיוצרים בצבעים ניטרליים כמו קרם, גוונים שונים של אפור, לבן וכו'.

אבל כמו בכל פעם שמתעמקים מעט בתחום מסוים, גם כשהנושא הוא ייצור מדפים לחנויות בהחלט ניתן למצוא בו עניין, ואחרי שמבינים איך מייצרים את המדפים ומדוע הם בנויים כפי שהם בנויים, פתאום כל ביקור בחנות כזו או אחרת עשוי להיראות אחרת לגמרי.

קטע הווידיאו מציג פס ייצור של מדפים המיועדים לחנות, ובהמשך המאמר תמצאו תשובות לכמה שאלות שעד עכשיו סביר להניח שלא שאלתם, ואולי עכשיו הן פתאום מסקרנות אתכם.

למה המדפים בחנויות לא שטוחים לגמרי?

כפי שניתן לראות בסרטון, כל מדף בכל חנות הוא בתחילת דרכו לוח מתכת שטוח (אמנם באופן עקרוני לצד מדפי מתכת ישנם גם מדפים שעשויים מחומרים כמו פלסטיק ומדפי עץ, ובמקרים מסוימים גם זכוכית מהווה חומר גלם ליצירת מדפים, אולם רוב פתרונות המידוף ברוב החנויות הם על בסיס מתכת).

על פס הייצור השלב הראשון הוא יצירת קצוות וחריצים מלפנים ומאחור, וזאת באמצעות מכבש רב עוצמה. לאחר מכן נוצרים הקצוות בצדדים של המדף, והשלב הבא כולל ריתוך של מעין פס קשיח מתחת למדף עצמו.

בשלב הזה המדף למעשה כבר מוכן למלא את תפקידו בחנות אליה הוא יגיע תוך פרק זמן כזה או אחר, אבל עוד לפני האריזה שלו והמשלוח ליעד הוא מצופה בחומר ייעודי שיגן עליו.

לשאלה מדוע המדפים ברוב החנויות אינם שטוחים לגמרי אלא כוללים מעין פס קשיח שמרותך אליהם בחלק התחתון יש תשובה פשוטה: כדי לאפשר לבעלי החנויות להציג על גבי פס זה את המחירים של כל המוצרים שנמצאים על גבי אותו מדף.

בהקשר זה כדאי לציין כי על פי חוק הגנת הצרכן על בעלי החנויות להוסיף תווית מחיר לכל מוצר, פרט כמובן למוצרים הנמכרים בתפזורת. עבור מוצרים אלה – ובהם למשל פירות וירקות, לחם שאינו ארוז ועוד – מחייב החוק הצגת מחיר בשלט ברור על גבי המדף ועל כן הצורך בפס הנוסף.

בנוסף מחייב חוק הגנת הצרכן חנויות גדולות (שהשטח שלהן הוא מעל 100 מ"ר) להציג על גבי כל מוצר או על המדף שעליו הוא נמצא גם את המחיר ליחידת מידה (ל-ק"ג, ל-100 גרם, לליטר וכו') – כך שהצרכן יוכל לבצע השוואת מחירים מושכלת, והנה לכם סיבה נוספת לכך שייצור מדפים לחנויות מתבצע כך שהם לא שטוחים לגמרי.

מה תפקידם של החריצים במדפים?

בצידי המדפים בחנויות ניתן להבחין בחריצים – מטרתם היא לאפשר העלאה והורדה נוחה ויעילה של המדפים ובעצם לכוונן את הגובה שלהם על פי הצרכים של כל חנות, כך שאם הצרכים משתנים, ניתן יהיה לשנות את גובה המדפים במהירות וללא קושי.

מה עוד רצוי להוסיף למדפים לחנויות?

תוספת נוספת למדפי מתכת לחנויות היא מחיצות שמחלקות מדף גדול למספר מקטעים קטנים יותר – כשהמטרה היא כמובן לאפשר אחסון נוח יותר של מגוון מוצרים ובפרט להבטיח חלוקה בולטת שלהם כך שכל לקוח יוכל למצוא בקלות בדיוק מה שהוא מחפש.

כמו כן בחלק מהמקרים כולל תהליך הייצור של מדפים לחנויות גם מחזקים, שמאפשרים לכל מדף כושר נשיאה גבוה יותר. מומלץ בחום לא להתפשר לגבי איכות המחזקים, שכן בסופו של דבר מדפים לא חסונים דיים עלולים לקרוס ולגרום נזק משמעותי.

הפוסט הבא
עגלות שינוע – איך תבחרו את הסוג שהעסק שלכם צריך?
הפוסט הקודם
מדפים למחסן ביתי – הפתרון לצפיפות בבית!
תפריט
Call Now Button