מדפים לחדרי קירור וחדרי הקפאה

חדרי קירור וחדרי הקפאה מחייבים מטבעם פתרונות אחסון ייעודיים עבורם. בפרט נדרשים המדפים שמותקנים בחדרים שבהם שוררת טמפרטורה נמוכה במיוחד להיות עמידים בפני אותן טמפרטורות וכן בפני חלודה. מאפיין מהותי נוסף הוא שניתן יהיה לשלוף אותם בקלות כדי לנקותם כל אימת שיש בכך צורך. בחלק גדול מהמקרים מדפים לחדרי הקפאה ולחדרי קירור משמשים לאחסון מזון במפעלי מזון, מסעדות, חברות לשירותי קייטרינג וכו', ובמקרים אלה כמובן שחובה לוודא שהמדפים לא מכילים חומרים שעלולים להיות מזיקים. אחסון בטמפרטורה נמוכה במיוחד הוא הכרח המציאות גם בתעשיית התרופות ובתעשיית האלקטרוניקה, וגם במקרים אלה על המדפים להיות מיוצרים מחומרים בטוחים וזאת לנוכח רגישות התרופות והפריטים האלקטרוניים השונים. בהתאם מומלץ לרכוש מדפים ומערכות מידוף אך ורק אצל יצרנים מנוסים.

מדפי נירוסטה לחדרי קירור והקפאה

נירוסטה היא אחד מחומרי הגלם היותר פופולריים בכל הקשור למטבחים תעשייתיים, חדרי קירור וחדרי הקפאה. הסיבה העיקרית לכך היא עמידותה הגבוהה, שמקנה לה פופולריות גם בבתים פרטיים, גם אם המראה שלה נתפש כקר ולעתים אף מנוכר. מדובר בסוג של סגסוגת ברזל שיש בה לפחות 10.5% של כרום ועל כן נהנית הנירוסטה מעמידות רבה מאוד בפני חלודה. למעשה פירוש השם נירוסטה הוא פלדה שלא מחלידה (בגרמנית – Nichtrostenden Stahl), וניתן למצוא לא רק מדפים מחומר זה בחדרי קירור והקפאה אלא גם משטחי עבודה ועוד.

דוגמה למערכת מידוף מבוססת נירוסטה היא סטור-טק שהוא גם המוצר המוביל שלנו. פתרון מידוף מתקדם זה אידיאלי הן לחדרים יבשים והן לחדרים רטובים, הן לחדרי קירור והן לחדרי הקפאה, ועומד בכל התקנים המחמירים ביותר והרלוונטיים לענף המזון בארה"ב ובאירופה.

הנירוסטה מרכיבה את השלדה של מערכת המידוף, ואילו המדרסים מיוצרים מפלסטיק פולימרי קשיח, ניתנים לשליפה בקלות ואפשר לקנותם הן במים זורמים והן במדיח כלים כך שתמיד הם יתאפיינו במקסימום היגיינה. הרגליים של המערכת מתכווננות, ניתן לקבע את המדפים לקיר וכן לכוונן את הגובה של כל מדף.

מאפיין בולט נוסף של מערכת מדפי נירוסטה זו הוא המודולריות: את העומק אפשר לבחור בין 3 אפשרויות (33 ס"מ, 48 ס"מ או 60 ס"מ), ואת האורך והגובה אפשר להתאים לצרכים הספציפיים של כל לקוח. אפשרות בחירה נוספת היא בין מדפים מלאים למדפים מאווררים, בהתאם לאופי הפריטים שיונחו עליהם, וגם את סידור מערכת המדפים אפשר ליצור בהתאם למקום שבו היא מונחת – סידור בצורת ח', סידור בפינה, סידור שורה ועוד, כך שבכל מקרה שטח האחסון מנוצל באופן מיטבי.

מדפי אלומיניום לחדרי קירור וחדרי הקפאה

גם האלומיניום הינו חומר גלם נפוץ מאוד בתעשיות המזון השונות, ובפרט כשהמטרה היא אחסון בתנאי קור או אפילו הקפאה. האיכויות העיקריות של האלומיניום באופן כללי הן נוחות העבודה איתו והיותו קל לעיבוד, וכן העובדה שהוא קל משקל (צפיפות נמוכה פי 3 ביחס לנחושת ולפלדה) ובה בעת חזק מאוד. עוד כדאי לדעת כי כשהאלומיניום נחשף לאוויר מופעה מיד שכבה דקיקה של אלומיניום חמצני אשר נקראת אלומינה, והיא מקנה לאלומיניום כולו עמידות בפני קורוזיה (שיתוך), כך שגם בסביבה לחה ורטובה המדפים לא נפגעים.

דוגמה מצוינת למערכת מידוף מבוססת אלומיניום לחדרי קירור וחדרי הקפאה היא יוליוס אקו: פתרון מידוף מתקדם זה כולל שלדה עשויה מאלומיניום עם ציפוי אנודייז, ומדרסים שמיוצרים מפלסטיק פולימרי קשיח. מדפי אלומיניום אלה עומדים בכל התקנים העדכניים והמחמירים של ענף המזון בארה"ב ובאירופה, ומתאימים הן לחדרים יבשים והן לחדרים רטובים, הן כפתרון מידוף לחדרי הקפאה עד לטמפרטורה של מינוס 20 מעלות, והן כפתרון מידוף לחדרי קירור.

כושר הנשיאה המקסימלי של פתרון המידוף היעיל הוא 200 ק"ג, ועוד כדאי לדעת שהמדפים נשלפים בקלות כך שניתן לשטוף אותם גם במים חמים וגם במדיח כלים להבטחת היגיינה מקסימלית. מערכת זו מגיעה במספר גרסאות כך שישנה בחירה בין מדפים בעומק של 33 ס"מ, מדפים בעומק של 48 ס"מ ומדפים בעומק 60 ס"מ. גם מבחינת גובה המערכת ואורכה ישנה בחירה, בהתאם לצרכים הספציפיים של כל לקוח ושל כל אחסון. דגש חשוב נוסף הוא המודולריות מבחינת האפשרות לכוונן את גובה המדפים בהתאם לצרכים המשתנים.

הפוסט הבא
עגלות אחסון ושינוע – למקום עבודה דינאמי
הפוסט הקודם
מה הם מדפים מודולריים?
תפריט
Call Now Button