ציוד לחדרי קירור

חדרי קירור הינם למעשה מערכת מורכבת, הכוללת הרבה מאוד אביזרים ואמצעים הנדרשים בתעשיית המזון, במתקנים רפואיים, במסעדות ובארגונים אחרים. לצורך תפעול חדר מסוג זה, המשמש לקירור או הקפאה, נדרש ציוד מגוון לאחסון, קירור, שמירת הבטיחות והסדר הטוב. יוליוס הנדסה, המספקים מגוון רחב של פתרונות לחדרי קירור ומידוף לתעשייה, מסבירים כל מה שחשוב לדעת על הציוד הנדרש לחדרי קירור.

ציוד לחדרי קירור

מדפים ייעודיים לחדרי קירור

מדפים ייעודיים לחדרי קירור נדרשים לעמוד בכמה תנאים מצטברים וחשובים. למשל, הם צריכים להיות עמידים ולשמור על צורתם המקורית, גם בשינויי טמפרטורות ניכרים. המבנה שלהם לא יושפע מקור או מלחות ואסור שהם יהיו רגישים לקורוזיה. פתרונות על בסיס מרכיבי נירוסטה ופולימרים פלסטיים מוקשחים ועמידים מספקים מענה איכותי. את החלקים האופקיים ניתן להסיר לצורך שטיפה וניקוי (אפשרי אפילו במדיח כלים). במידת הצורך, ניתן לשנות את מבנה המדפים, את הגובה והמיקום, ללא כל קושי. משיגים זאת על בסיס תכנון מודולרי, גמיש ביותר.

עגלות שירות לחדרי קירור

בחדרי הקירור נוהגים לשמור מרכיבים לייצור (כגון חומרי גלם קפואים) או ציוד וחומרים רגישים של מעבדות, מפעלים. בכל פעם שמוציאים פריטים מתוך חדר זה, נבון יהיה להשתמש בעגלות שירות. בכך משיגים היגיון וסדר, מונעים תקלות ותאונות הנובעים מנשיאת משקלים בידיים ללא תמיכה. כך שומרים על בריאות העובד ובטיחות במקום העבודה. עגלות השירות האידיאליות יהיו מצוידות בתאים או מדפים, עם גלגלים עמידים ומבנה קשיח ונוח לתפעול.

צ’ילרים ומתקני קירור והקפאה תעשייתיים

חדרי קירור, שנדרשים לשמור על בקרת אקלים קפדנית, הולכים ביחד עם מתקני קירור, תעלות קירור, מדחסים. אמצעי מקובל שנקרא צ’ילר, מבוסס על קירור מים, ידוע כפתרון שיכול להתאים למגוון רחב של חדרי קירור. הוא מבוסס על כושרם של המים לקלוט את החום ולהסיע אותו החוצה.

וסתים ומודדי טמפרטורה

אמנם הם פחות בולטים לעין לעומת המדפים הרחבים או העמוקים ששוכנים בחדרי הקירור, אבל גם הווסתים ומודדי הטמפרטורה חיוניים ביותר. המעגלים שבמערכת, אשר כוללים זרימת של גזים או נוזלים, זקוקים לאמצעי וויסות. בקירור בתעשייה, כך שומרים על יעילות המערכת לאורך זמן. מודדי הטמפרטורה מאפשרים שמירה על טווח הטמפרטורות הרצוי, שניתן לשינוי על פי רצונו של המתפעל.

דלתות מבודדות ומנגנוני נעילה מיוחדים

בחדרי הקירור נדרשים קירות בעלי כושר בידוד וכן גם דלתות עם אמצעי בידוד שימנעו בריחת קור החוצה. בנוסף, נדרשים מנגנוני נעילה מיוחדים ואמצעי בטיחות, שימנעו מצב שבו הדלת נסגרת ללא אפשרות פתיחה מבפנים. אגב, תכנון מערכת הנעילה ומנגנוני הסגירה מחייבים בקיאות בנהלי העבודה, הבטיחות וכן ידע הנדסי וטכני רב.

גלאי גז וציוד תאורה

חדרי קירור, המהווים בעצם סוג של מחסן ייחודי, מחייבים שימוש במנורות מיוחדות ואמצעי תאורה ואוורור שאינם רגישים לקור. חשוב לא פחות, לזהות תקלות שעלולות לגרום לאסון. מכיוון שמערכת הקירור כוללת גזים ומדחסים, חיוני להתאים לחדר הקירור גלאי גזים. כך ניתן לזהות דליפה של גז קירור על בסיס חיישנים ואמצעים נוספים. במקרה של דליפה, תושמע התראה קולית ואפשרי שם נורות אזהרה תידלקנה. כך ניתן לכבות את המערכת ולהזמין איש שירות באופן מידי.

כל הפתרונות בהתאמה מלאה לצרכים שלכם

לאחר שהכרנו ציוד ומרכיבים חיוניים, נזמין אתכם לפנות אלינו בכל דבר הדרוש לכם. לחדרי הקירור, למטבחים תעשייתיים ולכל צרכי האחסון שלכם: מגוון פתרונות מיוליוס הנדסה, החברה הוותיקה. מדפי רשת וקיר, עגלות רשת ועגלות שירות, מגוון דרגשים, פגושי הגנה ופתרונות נוספים, בהתאמה מלאה לצרכים שלכם.

מדפי אחסון לחדרי קירור

הפוסט הבא
מדפי אחסון למטבח
הפוסט הקודם
עגלת ניקיון
תפריט
Call Now Button