מדפי אחסון למטבח

כל מטבח בכל מסעדה או עסק בתחום המזון מציב אתגר לא פשוט: איך לאחסן את כל הפריטים הנחוצים מבלי שייווצר עומס יתר ואפילו בלגן. בלא מעט מטבחים ישנה עוד משימה מורכבת והיא לשמור על האסתטיות של החלל מבלי לוותר על שטחי אחסון ובאופן כללי לשלב בין הפן הפרקטי לפן האסתטי. בזכות המגוון הרחב של מדפי האחסון למטבח שניתן למצוא בימינו, אפשר להתמודד בהצלחה עם האתגר ולגלות שהמשימה היא ממש לא בלתי אפשרית – אלא כזו שניתן להשלים ואפילו במחירים סבירים מאוד.

מדפי אחסון למטבח

מדפי אחסון למטבח

החומרים שמהם מיוצרים מדפי אחסון למטבח

שני הסוגים הפופולריים ביותר של מדפי אחסון למטבח הם פלסטיק ונירוסטה.

למדפים מפלסטיק יש יתרון משמעותי מבחינת העלות, וזהו כמובן שיקול מרכזי בכל מקרה בו רוצים לאבזר מטבח של עסק. כשהם מיוצרים ע”י חברה רצינית מדפים אלה יתאפיינו גם בעמידות למשך שנים רבות. היתרון הבולט ביותר של מדפי נירוסטה למטבח הוא העובדה שהם לא מתרגשים מרטיבות ולכן אין סכנת קורוזיה (שיתוך – התהליך שמייצר חלודה שעלולה בסופו של דבר לפורר גם חומרים קשיחים).

הפרמטרים לפיהם בוחרים מדפים לאחסון במטבח

הפרמטר הראשון לבחירת מדפי אחסון למטבח הוא המידות של פתרונות המידוף. לשם כך הפעולה הראשונה תהיה תכנון מדויק ומוקפד של החלל, כדי להבין איפה יוצבו המדפים ובהתאם מהו האורך והעומק של כל מדף וגם מהו הגובה של המערכת כולה.

הפרמטר השני הוא כושר הנשיאה של המדפים. לשם כך נדרש מיפוי מפורט של הצרכים, כלומר מהם המוצרים שאותם רוצים לאחסן במדפים השונים. רכיב זה בתכנון משפיע גם על מרווחי הגובה שבין המדפים ועל הגובה הכולל של פתרון המידוף.

פרמטר נוסף הוא כאמור החומר שממנו מיוצרים המדפים, ובחלק מהמקרים יש משמעות גם למראה של המדפים – למשל כשמדובר על מטבח פתוח לקהל במסעדה.

דוגמאות למוצרי מידוף למטבח

דוגמה אחת לפתרון מידוף הוא דרגשים שניתן להעמיס עליהם משקל משמעותי במיוחד – עד 500 ק”ג לכל מטר דרגש. מוצר זה מורכב מצינורות מנירוסטה והחיבורים הם על בסיס פולימרים קשיחים.

עוד דוגמה היא מערכת סטור-טק. מערכת זו כוללת מדפי אחסון למטבח שעומדים בכל הדרישות המחמירות של ענף המזון באיחוד האירופי כמו גם בארה”ב, וגם היא משלבת נירוסטה (השלד) עם פולימרים קשיחים (המדרסים). מאפיין מהותי נוסף של מערכת זו הוא המודולריות שלה, כך שניתן להתאים אותה בקלות ובפשטות לשינויים בצרכי האחסון. הגמישות באה לידי ביטוי גם בבחירה של עומק המדפים – 33 ס”מ / 48 ס”מ / 60 ס”מ, וכן של האורך של כל מדף.

איך להבטיח אחסון מיטבי?

שטח הוא משאב יקר ערך במיוחד בימינו, אחרי שמחירי הנדל”ן זינקו עוד ועוד במשך שנים רבות, ולכן חשוב לבחור נכון מדפי אחסון למטבח – כך שמצד אחד השטח ינוצל באופן אופטימלי ומצד שני ניתן יהיה לעבוד בנוחות וביעילות. עוד דגש הוא אחסון בטוח של הפריטים מהסוגים השונים – מזונות יבשים ורטובים, מזונות מהחי ומהצומח, ציוד להכנת מאכלים, כלי מטבח (צלחות, כוסות וכו’). על-מנת לקנות את המדפים האידיאליים מומלץ להתנהל מול חברה ותיקה ואמינה – וכך גם לקבל ייעוץ מקצועי שיעזור לכם לתכנן את הפתרון הטוב ביותר וגם ליהנות מגישה למדפים הטובים ביותר שיש.

הפוסט הבא
מדפים לחדרי קירור והקפאה
הפוסט הקודם
ציוד לחדרי קירור
תפריט
Call Now Button