מדפי מתכת – כל היתרונות של האלומיניום

אמנם גם הפלסטיק וגם העץ מהווים חומרי גלם נפוצים לייצור מדפים ופתרונות מידוף באופן כללי, אולם גם כך שמור מקום של כבוד למדפי המתכת – בעיקר בזכות חוסנם הרב.

מאחר שמתכת היא שם כולל לקבוצה רחבה של חומרים (ובהם הברזל, העופרת, הנחושת, הסיליקון, הנירוסטה, האלומיניום, הבדיל, הפלטינה, הרודיום ועוד) הרי שגם מדפי המתכת נחלקים למגוון סוגים של מדפים ובפרט מתבלטים מדפי האלומיניום.

אלפי שנות שימוש הולך ומתרחב במדי מתכת

עפ"י הערכות של אנשי מקצוע, כבר לפני למעלה מ-6,000 שנה ידע האדם להשתמש במתכות שונות, בעיקר לייצור כלים ותכשיטים.

במאה ה-16 לפני הספירה החלה הפקת ברזל, כמה מאות שנים לאחר מכן האימפריה הרומית כללה תעשיית מתכות משגשגת (ובעיקר פליז), המהפכה התעשייתית האיצה את הפיתוח והשימוש במתכות השונות, ב-1827 הצליח כימאי גרמני רב הישגים בשם פרידריך ולר לבודד אלומיניום, לקראת סוף המאה ה-19 התאפשר ייצור אלומיניום בכמויות גדולות ובמחיר אטרקטיבי (בזכות פטנט שרשם צ'רלס מרטין הול), ומי יודע, אולי יבוא יום שבו גם נדע להפוך מתכות זולות לזהב…

אלומיניום – כשיעילות ואסתטיקה נפגשים

האלומיניום הוא אחד היסודות הנפוצים ביותר בקרום של כדור הארץ עם 8%, וליתר דיוק השלישי במידת השכיחות שלו אחרי החמצן והצורן. למרות זאת, כשאנחנו מחפשים מדפי מתכת ובוחרים באלומיניום – זהו חומר גלם שמיוצר באמצעים מתקדמים, שכן הוא לא קיים בטבע בצורה של מתכת ואין דרך להפרידו באמצעות השיטות המקובלות.

כך או כך מזה למעלה מ-100 שנה מהווה האלומיניום את אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר, והוא משמש לייצור מגוון רחב מאוד של פריטים, החל מפחיות שתייה, דרך כלי מטבח, תריסים וחלונות וכלה בחלקים במטוסים, טילים, כלי שיט וכלי רכב רבים.

היתרונות הבולטים של האלומיניום – שבאים לידי ביטוי גם כשמחפשים מדפי מתכת – הם היותו קל משקל ובה בעת בעל חוסן מרשים, עמידותו בפני חמצון ושיתוך (המילה שקבעה האקדמיה ללשון עברית כתחליף לקורוזיה המוכרת והבעייתית כמובן לפריטים השונים בהם אנחנו משתמשים) ונוחות העיבוד שלו.

נוחות העיבוד של האלומיניום – זוהי המתכת החשילה ביותר פרט לזהב (חישול הוא עיצוב המתכת באמצעות כבישה או לחיצה), רקיעה בקלות (כלומר קל לכופף ולשטח את האלומיניום) ובנוסף היא קלה מאוד (האלומיניום צפוף פי 3 פחות מנחושת, למשל) – הופכת את הייצור לפשוט יותר וכמובן גם זול יותר, דבר שבא לידי ביטוי במחיר הסופי של המוצר, כך שיתרון אחד של מדפי מתכת אלומיניום הוא העלות הנמוכה.

יתרון שני הוא כאמור העמידות לקורוזיה, כך שמדפי אלומיניום הם הבחירה האופטימלית לסביבת אחסון לחה או רטובה.

יתרון שלישי הוא החוזק – אמנם מדפי מתכת עשויים מברזל יחזיקו משקל רב יותר, אולם גם מדפי האלומיניום נושאים על גבם משקלים בלתי מבוטלים, והיתרון האחרון אך הלא פחות חשוב הוא חזותם האסתטית של מדפים אלה.

הפוסט הבא
מדפים למחסן ביתי – איך תאחסנו מקסימום פריטים במינימום בלגן?
הפוסט הקודם
פתרונות אחסון לדירות קטנות
תפריט
Call Now Button