פתרונות אחסון לדירות קטנות

השטח הממוצע (ברוטו) של דירות חדשות הנבנות בימינו הוא כ-180 מ"ר. לשם השוואה, ב-2005 עמד נתון זה על 145 מ"ר, ואמנם קבלנים רבים טוענים כי הסיבה העיקרית לגידול היא בשטחי השירות והחנייה אולם גם כך אין ספק שהגודל הממוצע של הדירות בישראל תופח בהתמדה.

יחד עם זאת ישנן גם לא מעט דירות קטנות, וכן דירות גדולות שפוצלו לכמה מרחבי מגורים מצומצמים, ועבור אלה נדרשים פתרונות אחסון מתאימים – כלומר יעילים במיוחד ובעיקר יצירתיים כדי לנצל כל סנטימטר וסנטימטר.

ניצול חללים נסתרים

אחד המרכיבים המרכזיים של היעילות המרבית הוא ניצול החללים הנסתרים – מגרות מתחת למיטה לאחסון פריטים שונים, גרם מדרגות שכל מדרגה בו היא גם מגירה או לחילופין מיקום פתרונות אחסון מתחת לגרם מדרגות אם ישנו כזה (כשבמקרה כזה חשוב להקפיד גם על האסתטיקה של פתרון האחסון, שכן למרות מיקומו מתחת לגרם המדרגות הוא עדיין בולט לעין) וישנן עוד דוגמאות.

לחשוב לגובה

ניצול כל סנטימטר וסנטימטר מחייב חשיבה גם לגובה – כך למשל מתלים המשתלשלים מתקרת המטבח ועליהם מחבתות, סירים וכו' מפנים מקום בארונות המטבח, שמן הסתם אינם גדולים במיוחד, לטובת פריטים אחרים ובנוסף זהו מוטיב שמעניק למטבח גם ארומה כפרית משהו בנוסף לפן הפרקטי.

כשמתרגלים להתבונן לגובה ניתן למצוא מקומות נוספים ברחבי הדירה שבהם ניתן לאחסן פריטים קרוב לתקרה – למשל באמצעות מדפים גבוהים או נישות שנבנות גבוה מספיק כדי לא להפריע לתנועה במרחב עצמו.

גם וגם

כל פריט בעצם יכול להפוך גם לאחד מאותם פתרונות אחסון שמונעים היווצרות בלגן – שבדירה קטנה עלול ליצור תחושת מחנק של ממש, שכן גם ככה המרחב מצומצם. דוגמה לכך היא שולחן קפה שהוא גם שידה קטנה שבתוכה ניתן לאחסן כל מיני דברים, ועם מעט יצירתיות ניתן למצוא פריטים נוספים שיכולים לשמש גם כפתרון אחסון.

אלמנט ההפתעה

מדפים במקומות בלתי צפויים לא רק מרחיבים את אפשרויות האחסון שלכם אלא מהווים גם מוקד עניין שתשומת הלב נמשכת אליו. מאחר שבמסגרת עיצוב דירות קטנות מומלץ באופן כללי להפתיע, להיות מקוריים וליצור מוקדי עניין שונים שימשכו את העין וייצרו אשליה כאילו הדירה גדולה יותר, הרי שאימוץ המלצה זו מוביל לרווח כפול ומכופל.

למיין ולסנן

אחרי שמצאתם מגוון רחב של פתרונות אחסון אפשריים גם במסגרת הדירה הקטנה שבה אתם מתגוררים, מגיע השלב הבא: מיון וסינון – כלומר הפרדה בין מה שאתם באמת צריכים לבין מה שניתן לחיות היטב גם בלעדיו. מאחר שרובנו מתקשים לוותר על הפריטים שצברנו לאורך הדרך, בדרך כלל זהו השלב הקשה באמת…

אבל מצד שני, אחרי שצולחים את השלב הזה מגלים שני דברים: ראשית, פתרונות האחסון שמצאנו, וחששנו שמא לא יספיקו, מכילים די והותר מקום לכל מה שאנחנו זקוקים לו; ושנית, שוויתור על חפצים שכבר לא באמת שירתו אותנו מפנה מקום לאנרגיות חדשות בחיינו.

הפוסט הבא
מדפי מתכת – כל היתרונות של האלומיניום
הפוסט הקודם
מדפים למחסן ממוחשב – איך זה עובד באמזון?
תפריט
Call Now Button