מדפים למחסן ביתי – איך תאחסנו מקסימום פריטים במינימום בלגן?

המין האנושי אוהב מאוד לאגור חפצים ופריטים שונים – בין אם תמונות בטלפונים הסלולריים ובזכרונות המחשב, בין אם מזכרות קטנות מטיולים ברחבי העולם, בין אם בגדים (כולל כאלה שכבר זמן רב צוברים אבק על המדפים ונמצאים על סף התפוררות, כמו חולצות סוף מסלול שמלוות את החייל המשוחרר גם כשהוא מתקרב ל-40…)..

ובכלל, אנחנו אוהבים לשמור על כמעט כל דבר שקיבלנו או קנינו, בין אם הוא משרת אותנו ביומיום ובין אם לעתים רחוקות, ולמעשה גם כשכבר ברור לנו שלא נזדקק יותר לחפץ מסוים לא תמיד אנחנו מצליחים לשחרר ולוותר עליו.

מסיבה זו, הפך המחסן לכמעט סטנדרט, וכמעט שאין התחלות בנייה בימינו שבהן מחסן ביתי הוא לא חלק בלתי נפרד מהמפרט הטכני, ולא רק בבתי הקומות: גם בבתים פרטיים רבים יקדישו מעצבי הפנים מרחב מסוים לטובת מחסן, כך שניתן יהיה לאחסן בקלות ובנוחות על המדפים שלו את כל שצברנו לאורך השנים.

אבל גם מחסן אינו מקנה לנו שטח אחסון אינסופי, ולמעשה בסופו של דבר שטח המחסן מצומצם יחסית, כך שאם לא נתכנן באופן מושכל את פתרונות המידוף במחסן הוא לא יהיה יעיל מספיק אלא יתמלא עד אפס מקום במהירות רבה מדי וכך שוב ניתקע עם פריטים רבים שאין לנו מקום עבורם – ועם בלגן.

סוף מעשה במחשבה תחילה

השלב הראשון של בחירת מדפים – אפיון הצרכים
אם לדוגמה אנחנו מתעתדים לאחסן בו פריטים גדולים יחסית, מן הסתם נצטרך להבטיח מרווח גדול למדי בין מדף למדף. אם לעומת זאת הפריטים המאוחסנים קטנים יותר, נוכל לצמצם את המרווח ולהרוויח עוד מדפים.

גם כובד משקלם של הפריטים המאוחסנים משפיע על בחירת המדפים: אם מדובר בפריטים רבים שמשקלם הכולל מצטבר לכדי מסה משמעותית, רצוי מאוד לבחור מדפי ברזל. משקל קל יותר מאפשר גם בחירה במדפי אלומיניום או מדפי פלסטיק, אם כי במקרים אלה כדאי לזכור שאם בעתיד ייווצר צורך באחסון פריטים כבדים יותר הרי שיהיה צורך להחליף את מערכת המדפים.

שלב שני – חישוב גובה אופטימלי
סוגיה נוספת שיש לתת עליה את הדעת כשבוחרים מדפים למחסן ביתי ומתקינים אותם בו היא הגובה המרבי של המדפים. במחסנים נמוכים יחסית סביר להניח שלא תיווצר דילמה שכן ממילא גובה המדפים מוגבל ל-2 עד 2.5 מטר, כך שגם למדף העליון תוכלו להגיע בהושטת יד או מקסימום בעזרת עמידה על שרפרף.

לעומת זאת אם המחסן הביתי שלכם מיתמר לגובה של 3-3.5 מטר, כבר מתעוררת התלבטות: מדפים בגובה רב מרחיבים את אפשרויות האחסון, כשכמובן מומלץ להניח עליהם פריטים שהצורך בהם הוא יחסית נדיר, כך שלא תיאלצו להתאמץ לעתים קרובות כדי להגיע אליהם. יחד עם זאת גם כך תזדקקו לסולם ובפרט להשארת מרווח מספיק בין המדפים כדי למקם סולם בבטחה.

מיקום המדפים

מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע של החברה ממנה אתם רוכשים מדפים למחסן ביתי, כדי שיעזרו לכם לתכנן את המיקום כך ששטח המחסן ינוצל בצורה המיטבית.

הפוסט הבא
מדפים למחסן ביתי – הפתרון לצפיפות בבית!
הפוסט הקודם
מדפי מתכת – כל היתרונות של האלומיניום
תפריט
Call Now Button