תכנונים שצריך לעשות בשביל מחסן ביתי

מחסן ביתי הפך לסטנדרט נפוץ למדי בשנים האחרונות, וכמעט כל דירה חדשה שנבנית מגיעה עם מחסן קטן שמאפשר לנו לפנות ממרחב המגורים עצמו המון פריטים שלא נמצאים בשימוש יומיומי. הבית עצמו הופך באופן טבעי למרווח יותר וכזה שנעים יותר לחיות בו, אבל כדאי להשקיע מעט מחשבה גם במחסן – עם תכנון מקדים אפשר לנצל כל מחסן הרבה יותר טוב ובעיקר למנוע ממנו מלהיות מקום מבולגן וצפוף שאף פעם אי אפשר למצוא בו שום דבר בלי לבזבז המון זמן.
מחסן מאורגן יותר הוא מחסן שניתן לאחסן בו הרבה יותר פריטים, ליהנות מגישה נוחה אל כל אחד ואחד מהם וכך בסופו של דבר יותר פריטים מיותרים מוצאים מהבית והחיים באופן כללי הופכים לנעימים יותר.

ממדי המחסן

הנתון הראשון שאותו יש לבדוק לטובת תכנון אופטימלי של המחסן הוא הממדים שלו: אורך, רוחב, גובה, אם הוא לא לגמרי מלבן אז כמובן נדרש שרטוט מדויק של פנים המחסן ועוד חשוב לקחת בחשבון את אופן פתיחת הדלת – אם היא נפתחת כלפי פנים, אי אפשר כמובן להתקין מדפים בחלל שאליו נפתחת הדלת על-מנת לא לחסום אותה.

אפיון הצרכים

מדפים למחסן ביתי אינם פריט יקר מאוד, ומן הסתם נרצה לנצל את מלוא שטח המחסן ועל כן להתקין בו כמה שיותר מדפים – אבל אם מצד שני אנחנו רוצים לאחסן בו למשל אופניים, קורקינטים או כל פריט אחר שלא יונח על מדף, חשוב להשאיר שטח גם לטובת אחסון פריטים אלה.

אפיון מדויק של הצרכים שלנו ושל הפריטים אותם נרצה לאחסן במחסן מאפשר לדעת כמה מדפים כדאי לרכוש ובנוסף מהן מידות אותם מדפים.

עומק המדפים

העומק הסטנדרטי של מדפים הוא 40 עד 60 ס"מ, וברוב המקרים נבחר פתרון מידוף שכזה.

יחד עם זאת ישנם מקרים שבהם לאחר אפיון הצרכים אנחנו מגלים שאנחנו זקוקים למדפים עמוקים יותר, ואם מידות המחסן מאפשרות זאת בהחלט ניתן להתקין אותם – ישנם לא מעט מדפים עם עומק של יותר מ-60 ס"מ, לכל צורך ולכל מטרה.

גובה המדפים

אחסון אופטימלי מחייב כמובן מחשבה גם על גובה המדפים ועל המרווח בין כל מדף למדף.

גם החלטה זו מתקבלת על סמך אפיון הצרכים, כשבאופן טבעי גם גובהו של המחסן הביתי נלקח בחשבון. במקרים שבהם הצרכים צפויים להשתנות, אפשר לבחור במדפים מודולריים, שמאפשרים כוונון מחדש בקלות, ביעילות ובמהירות.

עוד כדאי להקדיש מחשבה לגובה המקסימלי ובפרט לבחון אם המדפים העליונים כבר מחייבים הצבת סולם במחסן (דילמה שנתקלים בה בעיקר בעלי מחסנים שמתאפיינים בגובה רב יחסית) – לעתים כדאי אפילו לוותר על מדף וכך לייתר את הצורך בסולם ולהפוך את המחסן לידידותי יותר עבורנו.

החומר שממנו עשויים המדפים

בניגוד למדפים לתעשייה, שתמיד חייבים להיות בעלי כושר נשיאה רב ועשויים ממתכת, מדפים למחסן ביתי הם מגוונים יותר – לפעמים אנחנו זקוקים למדף שיכול לשאת עליו קילוגרמים רבים מאוד, אבל ישנם גם מקרים שבהם צרכי האחסון שלו מאפשרים גם מדפים קלים יותר, שעשויים מפלסטיק.

בכל מקרה, על האיכות לא רצוי להתפשר, גם אם מאחסנים פריטים קלים יחסית. מדף שיישבר לאחר זמן קצר יוביל לבלגן של ממש במחסן הביתי ולעוגמת נפש מיותרת שבהחלט אפשר לחסוך אותה.

הפוסט הבא
מדפי מתכת למחסן
הפוסט הקודם
עגלות שינוע – איך תבחרו את הסוג שהעסק שלכם צריך?
תפריט
Call Now Button