פרקטיקה עם מדפים למחסן

בתקופה שבה שטח הוא דבר יקר וכל מטר מרובע – בין אם במרחבי המגורים ובין אם בעסקים ובתעשייה – עולה לנו סכומי כסף בלתי מבוטלים, אך טבעי הוא שנרצה לנצל כל פיסת מקום ואת כל השטח במלואו.
בפרט כך הדבר במחסנים: כמות הפריטים במחסנים השונים, גם אלה הביתיים וגם אלה אשר נמצאים בשימוש עסקי, גדלה באופן מתמיד ומאחר שאי אפשר להקצות עוד ועוד שטח לטובת אחסונים הרי שיש להשקיע משאבים, ובעיקר תכנון מוקפד ותשומת לב, בניצול השטח הקיים – ובפרט בעזרת מידוף חכם.

איך להבטיח מחסן פרקטי במיוחד?

מדפים מאפשרים לנו לחסוך מקום יקר במחסן, כשעל מנת שהחיסכון יהיה אפקטיבי במיוחד חשוב לתכנן מראש את מיקומו של כל מדף ומדף. כשמדובר במחסן קטן יחסית, של בית או של עסק שלא זקוק לפתרונות אחסון רחבי היקף, השיקול העיקרי צריך להיות נוחות הגישה לכל פריט. לשם כך עליכם לאפיין את צרכי האחסון שלכם, ובפרט אילו פריטים יאוחסנו באותו מחסן והאם סביר להניח שתזדקקו להם לעתים קרובות או רק במקרים נדירים.
כשפוקדים את המחסן מדי יום או אפילו כמה פעמים ביום כדאי לפעמים לוותר על שטח אחסון מסוים לטובת נוחות מרבית בהגעה לכל פריט ופריט, שהרי לא רק שטח הוא משאב יקר אלא גם זמן. פריטים אותם נרצה לשלוף לעתים רחוקות יותר יכולים להיות מאוחסנים גם כך שלא יהיה קל במיוחד להגיע אליהם.

מדפים מתכווננים
מדפים מודולריים, כלומר כאלה שניתן לכוונן את הגובה שלהם, הם דרך מצוינת נוספת למצות את שטח האחסון ובהתאם פרקטיקה נפוצה מאוד.
בדרך זו תוכלו לצופף מדפים כשהפריטים המאוחסנים עליהם קטנים יחסית וכך להרוויח עוד "קומות" אחסון, וכמובן גם לאחסן פריטים שזקוקים לשטח נרחב מבלי שהם יתפסו מקום יקר באמצע המחסן, שכן תמיד ניתן לרווח את מערכת המידוף.

מידוף לגובה
אחת הפרקטיקות המקובלות בתחום המדפים היא ניצול הגובה של המחסן ומיקום מדפים עד סמוך לתקרה. כשמשתמשים במידוף לגובה חשוב לזכור שאחסון פריטים בגובה ניכר מקשה מאוד על הגעה אליהם – ועל כן חשוב קודם כל להתפרס לאורך ולרוחב ככל האפשר ורק לאחר מכן לגובה.

הפוסט הבא
איזה פתרונות אחסון יש היום?
הפוסט הקודם
מהן העבודות מנירוסטה הנפוצות ביותר שיש כיום?
תפריט
Call Now Button