ניהול שרשרת אספקה ואחסנה

אחד התהליכים החשובים והנכונים בהם נוקטים כעת מירב הארגונים ובעלי העסקים הוא ניהול נכון של תהליכי האספקה לחברה. ניהול לא נכון של תהליך זה הינו גם גורם לפעולות בחברה להיעשות בצורה הרבה יותר איטית וגם עלול להוביל להפסדים כספיים בלתי מבוטלים.

מהם הגורמים של שרשרת האספקה

ראשית כל, עוד בטרם מתחילים לרדת לעומק הפרטים ולבדוק מהם האלמנטים הכרוכים בהצלחתו של התהליך, חשוב לדעת כי ניהול שרשרת אספקה מורכב מחמישה גורמים – הרכש, הייצור, האחסון, ההפצה והתובלה. חמשת הגורמים הללו הם אלו שיחד מרכיבים את שרשרת האספקה והם אלו על פיהם יישק דבר, כלומר בזכותם או בגללם החברה תקום או תיפול. כל גורם מתוך השרשרת הינו חוליה, כאשר לכל חוליה יש חלק שווה בשרשרת והצלחה של גורם אחד תלוי בהצלחתו של הגורם השני ובשילוב בין שניהם. למעשה, המטרה של שרשרת האספקה ומה שלבסוף קובע האם מדובר בתהליך מוצלח או לא, היא להגיע בצורה הטובה ביותר ללקוח ולמלא בצורה הכי טובה את רצונותיו.

תהליכי הרכש והייצור

החלק הראשון עליו מדברת שרשרת האספקה הוא הרכש. הרכש הוא למעשה רכישת חומרי הגלם מהם על החברה להכין ולספק לבסוף את המוצרים אותם מחפש הלקוח. רכישה נכונה של חומרי גלם תלויה גם בספק איתו החברה בחרה לעבוד ועל כן חשוב מאוד גם להתחבר עם האדם הנכון או האנשים הנכונים, על מנת שכל חוליה בשרשרת תמשיך לעבוד בצורה רציפה. החלק השני של ניהול שרשרת אספקה הוא הייצור. מדובר כמובן בתהליך הייצור שמגיע מיד לאחר תהליך הרכש, כלומר לאחר שכל חומרי הגלם נרכשו מהספק וכרגע הם נמצאים בידיה של החברה, הגיע הזמן להכין את המוצרים האיכותיים, הטובים והמשתלמים ביותר האפשריים אותם יהיה לאחר מכן ניתן גם למכור לציבור הלקוחות.

מהי הדרך הטובה ביותר לאחסון המוצרים

השלב הבא הוא שלב האחסון, היכן שיש לשמור על כל המוצרים בטרם מוציאים אותם להפצה לחנויות וללקוחות. אחד האמצעים הטובים ביותר לאחסן בהם את המוצרים לאחר תהליך הייצור הוא באמצעות מדפי סטורטק, מדפים המשלבים נירוסטה ופלסטיק ועונים על צרכים רבים של חברות שונות, כך שהם מעניקים פתרונות אחסון למספר לא קטן של חברות. השלב הלפני האחרון בשרשרת האספקה הוא תהליך ההפצה. מדובר בשלב בו למעשה המוצרים הופכים להיות נגישים לשימוש ולצריכה ובמסגרתו הם עושים את הדרך אל הלקוח. הדרך בה מוצרים אלה מגיעים אל הלקוח היא השלב האחרון בתהליך שרשרת האספקה, שלב התובלה, השלב בו נערכת הובלת המוצרים והציוד אל הלקוחות הפוטנציאליים בדרכים שונות דוגמת משאיות תובלה או אפילו מטוסים, הכל כמובן בכפוף למקום אליו מיועדים המוצרים.

הפוסט הבא
מדפי רשת: חזקים, קלים להרכבה ומודולריים.
הפוסט הקודם
מתקני תצוגה לחנויות
תפריט
Call Now Button