מתקני תצוגה לחנויות

מדפי תצוגה בחנויות

גם בעידן הדיגיטלי עדיין ישנן כמובן חנויות רבות גם ברחובות ובמרכזי הקניות השונים. בעלי חנויות אלה נדרשים להתמודד עם אתגרים רבים: תחרות עזה, עלות אחזקה משמעותית, רף ציפיות גבוה של הלקוחות ועוד. האופן שבו מוצגת הסחורה משפיע במידה רבה על היכולת של כל עסק לצלוח את המשוכות ולממש את הפוטנציאל. בהתאם חשוב להקדיש תשומת לב לבחירת מתקני התצוגה המתאימים ביותר, ובעמוד זה תמצאו המלצות רלוונטיות בנושא זה.

התאמה מושלמת לסוג הסחורה

המפתח הראשון לבחירה חכמה של מתקני תצוגה לחנויות הוא התאמה מלאה לפריטים שנמכרים בכל מקום. באופן טבעי הדרך המיטבית להציג נעליים שונה מהדרך המומלצת להציג כלי בית, ושתי אלה שונות מהדרך הנכונה להציג למי שנכנס לחנות צעצועים את הפריטים השונים.

כדאי לדעת שכיום ישנו מגוון רחב מאוד של פתרונות יעילים ואסתטיים: רלסים מחורצים, צינורות תלייה רחבים, מערכות מידוף מודולריות, פלטות, מדפי קיר, סטנדים ועוד – כך שניתן למצוא את הפתרון האופטימלי לכל סוג סחורה.

מקסימום פריטים במינימום שטח

אמנם ישנן חנויות שבהן הכלל השולט בעיצוב הוא Less is More, אבל מספרן מצומצם. במרבית המקרים המטרה היא להצליח להציג מקסימום פריטים במינימום שטח, וזאת מבלי שייווצר עומס יתר ויזואלי שעלול להבריח חלק מהקונים וגם להקשות עליהם למצוא את מבוקשם. הסיבה לכך היא העלות הגבוהה של הנדל"ן בימינו: כשכל מטר רבוע עולה לבעלי החנות הרבה מאוד כסף, מן הסתם ישנו רצון למקסם את התועלת ממנו.

על-מנת להצליח להציג סחורה רבה בכל תא שטח נתון חשוב לתכנן באופן מוקפד את מערכת המידוף. בהתאם ההמלצה היא לרכוש מתקני תצוגה לחנויות אך ורק מחברות ותיקות בתחום שלא רק ימכרו לכם מוצרים כאלה ואחרים אלא יעזרו לכם לבנות מערכת שעונה בדיוק על הצרכים הספציפיים שלכם.

מודולריות

דגש חשוב נוסף בעידן הנוכחי הוא מודולריות. מתקני תצוגה לחנויות שניתן לשנות את המבנה שלהם בקלות – למשל רלסים מחורצים או מערכת מדפים שהגובה שלהם אינו קבוע – הם פתרון מצוין לאחד האתגרים העיקריים של בעלי העסקים: השינויים התכופים בסחורה שנמכרת, בחלק מהמקרים עקב חילופי עונות ובמקרים אחרים עקב טרנדים וטעמים חדשים. למעשה במאה ה-21 המציאות תזזיתית להפליא, ולכן כמעט בכל תחום השינויים תכופים ומשמעותיים. בהתאם חשוב להבין איך מספקים מענה לאותן תמורות ובהקשר של מתקני התצוגה הפתרון הוא מודולריות.

אסתטיות

מערכות מדפים שמשמשות להצגת הסחורה בחנות הן קודם כל פריט פרקטי, אבל כיום נדרשת התייחסות לפן האסתטי בכל החלטה – כולל במקרים שבהם מדובר בחנויות שמושכות קונים באמצעות מחירים זולים. מדפים בלויים או שחוקים מדי משדרים חוסר רצינות וזלזול, ולכן גם עבור מי שמחפש סחורה במחירי רצפה זהו תמרור אזהרה.

בהתאם ההמלצה היא להעדיף מדפים ומתקני תצוגה מסוגים אחרים שיישמרו לאורך זמן רב. המפתח לכך הוא חומרי הגלם שמהם עשויים המתקנים, ובהקשר זה כדאי לדעת שאלומיניום הוא חומר גלם שמספק עמידות מרשימה, ובנוסף הוא נשמר היטב גם בסביבה לחה ואפילו רטובה.

בטיחות

עוד דגש חשוב הוא לוודא שמערכות המידוף המשמשות לתצוגה בטיחותיות לחלוטין – אף בעל עסק לא רוצה מקרים שבהם לקוח נחתך עקב סטנד בעל זווית חדה או לקוחה שנחבלת עקב מתן תצוגה שתוכנן ויוצר באופן לקוי. זוהי עוד סיבה טובה לחשיבות העבודה מול חברות רציניות ו-ותיקות בתחום.

אולי יעניין אותך גם

הפוסט הבא
ניהול שרשרת אספקה ואחסנה
תפריט
Call Now Button