הנדסת שטחי אחסון, פתרונות אחסון לתעשייה

יש כיום שורה ארוכה של גורמים תעשייתיים הנבדלים ביניהם בתחום הפעילות ובסדר הגודל שלהם. אלא שיש מכנה משותף שנכון כמעט בכל המקרים, והוא צורך בפתרונות אחסון שיהיו יעילים, נוחים וגם בטוחים מבחינתם של הפריטים המאוחסנים. לא כולם מעניקים להחלטה הזו את מלוא תשומת הלב, אבל המציאות היא שהחלטה נכונה מהבחינה הזו יכולה להצעיד את העסק מספר צעדים קדימה. מן העבר השני של המשוואה, פתרונות אחסון שאינם מתאימים משבשים את פעילות העסק ועלולים לגרום לו להפסד כספי.

פתרונות האחסון המרכזיים כיום

יש כיום שורה ארוכה של פתרונות אחסון לתעשייה, כאשר נהוג לחלק אותם למספר קטגוריות עיקריות. זה מתחיל עם המדפים, שעשויים להגיע בגדלים ובצורות שונות: יש מדפים מודולריים המאופיינים בגמישות ובאפשרות להתאמה ולשינוי לנסיבות הספציפיות. פרמטר אחר שנכנס לתוך המשוואה הוא חומר הגלם שהמדפים עשויים ממנו, שצריך להיות איכותי וגם עמיד. הסיוט הגדול ביותר הוא מדפים ופתרונות אחסון אחרים שקורסים תחת המשקל המונח עליהם, תרחיש שהוא בהחלט אפשרי. לכן, חשוב לראות מהו העומס המרבי שהמדפים יכולים לעמוד בו.

לא רק מדפים מרכיבים את מערך האחסון לתעשייה. ניתן למצוא ארונות ותאי אחסון, לדוגמה, שכל אחד מהם מתאים לסוג אחר של פריטים, בנפח מוגדר. בהתאם לכך, עסקים שונים בוחרים להתבסס על מכולות שניתן למקם בהן פריטים בכמויות גבוהות במיוחד. כמובן, שילוב בין מספר אופני אחסון הוא אפשרי ולרוב גם מתבקש. הכל בהתאם לצרכים הנקודתיים של העסק, לפריטים שעליו לאחסן וגם בסוג ההתנהלות הנדרשת בנוגע להם, כמו תדירות ההוצאה וההכנסה של הפריטים. לפעמים סוג הפריט מגדיר את האחסון הדרוש עבורו, כשדוגמא מובהקת היא פריטים שחייבים להיות מאוחסנים בקירור (לרוב בטמפרטורות נמוכות מאד) במטרה למנוע פגיעה אפשרית בהם.

המפתח להצלחה: תכנון מוקפד

דבר ידוע הוא שלכל עסק או מפעל יש צרכים נקודתיים משלו, שכאמור צריכים להשפיע על ההחלטות המתקבלות ביחס לפתרונות האחסון. בהרבה מאד מקרים ניתן לדעת מה צריך לעשות רק לאחר מספר חודשים של פעילות שוטפת של העסק, אך עם מחשבה נכונה ניתן לספק תשובות לשאלות הללו כבר בנקודת ההתחלה. זו הנקודה שבה חברות הפועלות בשדה המשחק יכולות לספק ייעוץ וגם הכוונה מלאה ללקוחותיהן, תוך כדי ליווי לכל אורך הדרך: החל מתכנון פתרונות האחסון ועד לתפעול השוטף של העסק. כמובן, ניתן תמיד לשנות דברים אם העסק משתנה או אפילו כשמגלים שהצורך בפועל שונה ממה שחשבו תחילה.

הנדסת שטחי אחסון  ובניית מקומות אחסון לתעשייה היא פעולה מרכזית שצריכה להתבצע בלא מעט תרחישים. זוהי למעשה פעולה שתכליתה לתכנן באופן מקיף את האחסון, ובמידה מסוימת גם להקים את המערך מאפס על פי אותם צרכים שהתגלו ודפוסי הפעילות של העסק. מדובר בתחום מקצועי שמצריך ידע רב וגם ניסיון רב שנים, כך שחשוב גם כאן לפנות לחברות שזוהי ההתמחות העיקרית שלהן.

הפוסט הבא
אריזות מעוצבות – בכל הגדלים ובכל הסגנונות
הפוסט הקודם
סט כלי עבודה להתקנת מדפים
תפריט
Call Now Button