מדפים תעשייתיים בהתאמה אישית

אין כמעט מפעל, בכל התעשיות הנפוצות – מזון, תרופות, אלקטרוניקה, מתכת, קוסמטיקה, תעשיות ביטחוניות ועוד – שלא זקוק לפתרון מידוף. מכנה משותף נוסף הוא הצורך בפתרון מודולרי מצד אחד ומצד שני כזה שמאפשר אחסון של שלל מוצרים, סחורות וחומרי גלם. בהתאם מדף תעשייתי הוא ברוב המקרים מדף ארוך  מאוד, מסיבי וכזה שנושא על גבו שלל פריטים. מדפים תעשייתיים בהתאמה אישית הם כבר פתרון שנתפר עבור לקוח ספציפי, ועל כן מספק לו מקסימום תועלת. בעמוד זה תוכלו למצוא מידע לגבי המאפיינים המרכזיים של המדפים התעשייתיים ואודות העקרונות העיקריים של תכנון פתרונות המידוף לתעשייה.

מקסימום חוזק

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של מדפים תעשייתיים בהתאמה אישית, ובעצם של כל מדף תעשייתי, הוא חוזק. הסיבה לכך ברורה: הצורך לשאת משקל נכבד, בין אם עקב הפריטים הכבדים שמונחים על גבי המדף ובין אם עקב הכמות הגדולה של הפריטים (כשגם אם כל אחד מהם קל משקל יחסית, המסה המצטברת כבר תהיה משמעותית).

בהתאם חומר הגלם הנפוץ ביותר לייצור המדפים התעשייתיים הוא ברזל. יחד עם זאת ייתכן שימוש גם במתכות אחרות, ולכן ניתן למצוא גם מדפים מאלומיניום או מדפי נירוסטה. כשנבחרת האופציה של הברזל, והמדפים מותקנים בסביבה רטובה או לחה, חשוב מאוד להגן על הברזל מפני קורוזיה (התהליך הכימי שמייצר חלודה, וזו כידוע עלולה לפורר את הברזל ולגרום לקריסת המדפים). הדרך להגן על הברזל היא באמצעות גילוון – תהליך כימי שבמסגרתו מצופה המתכת באבץ, ומינרל זה מספק את שכבת ההגנה הנחוצה.

מקסימום דיוק

מאפיין נוסף של מדפים תעשייתיים בהתאמה אישית הוא הצורך להגיע לרמת דיוק מרבית – כלומר ליצור מערכת מידוף שהמידות שלה תואמות באופן מושלם הן את צרכי האחסון והן את השטח שהוקצה במפעל לצורך האחסון. תכנון מושכל, ע"י גורמי מקצוע מנוסים, הכרחי על-מנת לנצל באופן אופטימלי את החלל, תוך התייחסות גם לגובה, גם לרוחב וגם לאורך – ולא פחות חשוב, להשאיר מרווחים פנויים כדי שניתן יהיה להעמיס סחורה בקלות וגם לשלוף את הפריטים הנחוצים במינימום זמן.

מקסימום גמישות

"אג'יליות" הוא מונח שהפך בשנים האחרונות לרווח מאוד במרבית ענפי התעשייה ובאופן כללי בעולם העסקים. בעברית תורגם המונח ל"זמישות" – הלחם של זריזות וגמישות – וזוהי גם המשמעות: היכולת להגיב בזריזות לכל שינוי ולהתנהל במקסימום גמישות, גם כדי לנצל הזדמנויות חדשות וגם כדי להימנע מנזקים עקב היעדר תגובה מתאימה למציאות המשתנה.

בהקשר של אחסון, ברור לחלוטין שהאג'יליות היא מרכיב קריטי בתכנון פתרון מידוף לתעשייה – צרכי האחסון עשויים להשתנות באופן משמעותי, ולעיתים קרובות, ולכן מדפים תעשייתיים בהתאמה אישית ייבנו כך שניתן יהיה לשנות את מבנה המערכת במינימום זמן ומאמץ.

המבנה הנפוץ ביותר הוא עמודים (לרוב מברזל) שלכל אורכם ישנם חורים, כך שניתן לשנות את גובה המדפים בזריזות ובפשטות. מערך החורים והכוונון של גובה המדפים מאפשר התאמה מושלמת לכל מצב ובפרט למקרים שבהם גודל הפריטים המאוחסנים משתנה. בנוסף ניתן לצרף עוד עמודים למערכת הקיימת וכך להרחיב את אפשרויות האחסון, כמובן בהתאמה למאפייני החלל שבו מותקנים המדפים.

אולי יעניין אותך גם:

הפוסט הבא
מה השיקולים בהזמנת כונניות לחדרי קירור?
הפוסט הקודם
המדריך המלא למדפים לחדר הקפאה
תפריט
Call Now Button