מדפים לתצוגה על-מנת להגדיל את המכירות בחנות

בעלי חנויות משקיעים לא מעט משאבים – כסף, זמן, יצירתיות, מחשבה ועוד – על מנת למקסם את המכירות של הפריטים השונים שהם מציעים ללקוחותיהם.

אחד המרכיבים שיש לתת עליהם את הדעת הוא המידוף: בחירה נכונה תורמת רבות ליצירת האווירה האופטימלית בחנות, אווירה אשר מעודדת את הלקוחות לרכוש את המוצרים, מקלה עליהם את הגישה לכל פריט ופריט ובמידת הצורך גם מספקת הגנה למוצרים יקרים שעליהם יש לשמור ולא לאפשר גישה חופשית אליהם.

מסלול מובנה ומתוכנן היטב

עוד לפני שבוחרים את המדפים עצמם, חשוב לבחור בקפידה את המיקום של המדפים כך שכל לקוח שנכנס לחנות ימצא עצמו פוסע במסלול מובנה ומתוכנן היטב שיחשוף בפניו את הפריטים שנמצאים בחנות בדיוק בסדר שבעליה רוצים – כך למשל במכולת או בסופרמרקט המוצרים הפופולריים (לחם, חלב, גבינות) נמצאים דווקא בירכתיים כדי לחייב את הלקוחות לעבור גם על פני מוצרים אחרים בדרך אליהם ובסופו של דבר לרכוש לא רק את המוצרים הבסיסיים אלא גם מעבר לכך.

בנוסף חשוב מאוד להשאיר מעברים מרווחים מספיק בין כל מערכת מדפים כך שלא תיווצר צפיפות רבה מדי בחנות, דבר שעלול לפגום בחוויית הקנייה של הלקוחות ולהרתיע אותם מלהיכנס (או לגרום להם לצאת מבלי לרכוש כלום).

מתי כדאי להשתמש במדפי עץ?

רוב המדפים בחנויות הם מדפי מתכת, אולם בחלק מהמקרים כדאי להשתמש דווקא במדפי עץ ובאופן כללי בפתרונות אחסון מחומר גלם טבעי זה.

כך למשל כשמדובר בפריטים מן הטבע שעבורם הבחירה במדף עץ מייצרת סינרגיה והאנרגיות שמשרה סביבו המדף מכוונות זרקור מחמיא אל המוצרים הנמכרים. גם מוצרים ייחודיים שראויים להבלטה כדאי למקם על מדפי עץ.

מיתוג המדפים

ניתן לנצל את המדפים לא רק כפיתרון אחסון אלא גם לצורכי מיתוג החנות.

כך למשל ניתן להוסיף לוגו או לבחור מדפים בצבעים ספציפיים המזוהים עם החנות כדי להבטיח ללקוח שהוא נמצא במקום הנכון עבורו ושכדאי לו לרכוש את המוצרים שנמצאים על גבי אותו מדף, ועוד כדאי לזכור בהקשר זה שעל-מנת שהמידוף ישיג את מטרותיו יש להאיר אותו באופן מושכל כך שהתצוגה תתבלט לעין ותהיה אטרקטיבית במיוחד.

מידוף מודולרי

המלצה נוספת לבעלי חנויות היא להעדיף פתרונות מידוף מודולריים. פתרונות שכאלה מבטיחים אחסון יעיל במיוחד ומקסימום פריטים בשטח נתון, ובכך מצמצמים את הוצאות התפעול (וכמובן שצמצום ההוצאות פירושו רווח גדול יותר).

האפשרות להציג מקסימום פריטים בכל מצב נתון – וכדאי לזכור שבחנויות מגוון הפריטים המוצג בפני הלקוחות משתנה לעתים קרובות יחסית בין אם בשל שיקולים עונתיים (למשל בחנויות בגדים וגם בחנויות ירקות) ובין אם בעקבות טרנדים שונים – גם מאפשרת לבעלי החנות להציע מגוון רחב במיוחד של מוצרים ללקוחות, וגם לכך עשויה כמובן להיות השפעה על המוכנות שלהם לבצע קנייה גדולה יחסית.

הפוסט הבא
מדפים למחסן מזון
הפוסט הקודם
כיצד בוחרים מדפים?
תפריט
Call Now Button