מדפים למחסן ביתי

כמעט כולנו, או לפחות רובנו, הפכנו לאגרנים. בין אם בגלל שאורח החיים המודרני מכתיב שימוש באינספור כלים ופריטים שונים, בין אם בגלל הקושי שלנו לוותר על דברים שרכשנו גם אם אין בהם יותר צורך וגם אם בגלל שהפתגם המשויך לחז"ל "מרבה נכסים מרבה דאגה" כבר לא מנחה אותנו – בכל מקרה לאדם הממוצע יש המון פריטים ובהתאם בתים רבים מצוידים במחסן, הלא הוא המקום האולטימטיבי לאחסן בו פריטים שאינם נמצאים בשימוש יומיומי אולם מעת לעת ייתכן שיהיה בהם צורך.

אחסון יעיל במיוחד

מחסן שכזה עשוי להיות מרחב מסוים בתוך הבית – ובפרט מחסני השירות שצמודים למטבח או לחדר הרחצה, כשלעתים מדובר בארון בלבד ולעתים במרחב גדול יותר – וגם כזה השוכן מחוץ לבית, בקומת הקרקע של בניין על עמודים או בקומת מרתף של בניין מודרני. בכל מקרה, על מנת לאחסן בצורה יעילה את הפריטים השונים ולנצל את שטח המחסן ונפחו בצורה הטובה ביותר אנחנו זקוקים למדפים, וליתר דיוק מדפים למחסן ביתי.

באופן טבעי למחסן הביתי לא משתמש במערכות מידוף מתקדמות המאפשרות ניוד מדפי ענק בהתאם לצרכים המשתנים כפי שקורה בתעשייה. ברוב המקרים גם אין צורך במדפים מיוחדים לחדרי קירור כמו במסעדות או מטבחים מוסדיים – אבל גם אם הדרישות פשוטות יותר אין פירוש הדבר כי מדפים למחסן ביתי לא מחייבים השקעת  תשומת לב בעת רכישתם.

סוף מעשה בתכנון קפדני

המפתח לאחסון יעיל הוא מדידות מדויקות של שטח המחסן ותכנון קפדני של מיקום כל מדף ומדף. חשוב לוודא כי אף דלת לא נחסמת בשל מדף כזה או אחר, כי ישנה גישה נוחה לחלונות אם ישנם ולשקעי חשמל. בהקשר זה כדאי לדעת כי העומק של מדפים למחסן ביתי נע לרוב בין 40 ל-60 ס"מ.

בנוסף רצוי לבחור מדפים ביתיים כך שיהיה ניתן לכוונן את גובהם ולאפשר שינויים במידה והפריטים המאוחסנים משתנים.

פרמטר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא יכולת הנשיאה של כל מדף: אם למשל אתם חובבי "עשה זאת בעצמך" ומתכננים להניח על המדפים כלים כבדים, ציוד שמשקלו רב, גלוני צבע וכו' – מן הסתם תידרשו למדפים חזקים במיוחד. בשאר המקרים בהחלט אפשר להסתפק גם במדפים המיועדים לעומס בינוני.

הפוסט הבא
כיצד בוחרים מדפים?
הפוסט הקודם
מדפי מתכת לבית ולעסק
תפריט
Call Now Button