פתרונות אחסון לתעשייה

PHOTO 2019 06 18 11 29 21

המאה ה-21 מציבה אתגרים מורכבים מאוד בפני התעשיינים. מצד אחד טכנולוגיות הייצור משתכללות עוד ועוד ומאפשרות להפוך רעיונות לפתרונות שכולנו יכולים ליהנות מהם, ומצד שני התחרות בכל הענפים כמעט מחייבת התנהלות יעילה במיוחד על-מנת להמשיך להצליח. במציאות שכזו נדרשת תשומת לב רבה לכל ההיבטים של תפעול החברה ובפרט לנושא האחסון.

למעשה אחסון הוא מרכיב משמעותי במיוחד, והסיבה לכך היא הצורך לצמצם ככל האפשר את השטחים שבהם נשמרים חומרי הגלם, האריזות והמוצרים המוגמרים עקב העלות הגבוהה של כל מטר רבוע. במקביל אופן האחסון משפיע על היקף העבודה ההכרחית לצורך הבאת כל פריט מהמקום שבו הוא נמצא אל פס הייצור הרלוונטי וכשמעמיסים את הסחורה בדרך ללקוחות – כך שגם התכנון הוא קריטי. בעמוד זה תמצאו את הדגשים העיקריים לתכנון פתרונות אחסון לתעשייה והמלצות על מערכות מידוף מתקדמות.

מודולריות

מילת המפתח בהקשר של פתרונות אחסון לתעשייה היא מודולריות. מערכות מידוף שניתן לשנות אותן בפשטות ובמהירות מאפשרות לחברה להתנהל על-פי אחת האיכויות החיוניות ביותר בימינו, זמישות. זמישות (Agility) היא שילוב של זריזות וגמישות ולמעשה מתארת את היכולת של החברה להסתגל במינימום זמן ומשאבים לכל שינוי שמתרחש סביבה.

חברות תעשייתיות מתאפיינות במקרים רבים בכבדות מסוימת, ומן הסתם קווי ייצור קשה לעדכן בזמן קצר, אבל את אופן האחסון כן אפשר להתאים בקלות לכל התרחשות – וחשוב לנצל זאת לטובת מקסימום יעילות.

עמידות

איכות מהותית שנייה של פתרונות אחסון לתעשייה היא עמידות. בדרך כלל חומרי הגלם והמוצרים המוגמרים מתאפיינים במשקל כבד, בין אם בפני עצמם ובין אם בגלל המסה המשמעותית שיש לאחסן, ולכן מערכות מידוף שלא בנויות לעמוד בעומסים של ממש לא ימלאו את ייעודן. התוצאה של קריסת מדפים או אפילו "רק" צורך להחליף אותם לאחר זמן קצר יחסית היא נזק כלכלי חמור ואפילו אובדן לקוחות עקב חוסר היכולת לעמוד בהתחייבויות כלפיהם. בהתאם חשוב לבחור מדפים חזקים ועמידים.

מדפי קומפקטוס

קומפקטוס היא מערכת אחסון יעילה במיוחד שמבוססת על מסילה אשר מאפשרת לנצל באופן מיטבי את השטח הקיים. בפרט מתאים פתרון אחסון זה למקומות קטנים יחסית שמחייבים גמישות מרבית. בזכות התנועה של המדפים על גבי המסילות ניתן לחסוך עד 40% מהשטח המיועד לאחסון, כלומר לדחוס יותר פריטים באותו תא שטח. המדפים שמותקנים על גבי מערכת העגלות הם מודולריים כך שניתן לשנות את הגובה שלהם ואת המרווחים ביניהם בפשטות.

מדפי אלומיניום לסביבה רטובה

בסביבה שמתאפיינת ברטיבות או בלחות גבוהה, עמידות מרבית מחייבת תשומת לב לנושא זה משום שכידוע רטיבות עלולה להוביל לקורוזיה (שיתוך) ולחלודה שמפוררת גם חומרים חזקים מאוד. במקרים אלה הפתרון הנכון הוא מדפי אלומיניום – חומר גלם קל משקל אבל חזק מאוד ובעיקר כזה שלא מתרגש מרטיבות בזכות שכבת האלומינה שמגנה עליו. מדפי אלומיניום מודולריים יאפשרו לכל חברה לסמן V גם בסעיף העמידות וגם בסעיף הזמישות וכך יספקו מקסימום תועלת.

מדפים מגולוונים

מדפים מגולוונים – כלומר מדפים העשויים מברזל או פלדה עם ציפוי אבץ שמגן עליהם מקורוזיה – הם עוד פתרון אחסון לתעשייה שמבטיח מקסימום עמידות בכל מקום ובכל סביבה. המדפים המגולוונים יכולים כמובן להיות מודולריים, כך שכשצרכי האחסון משתנים ניתן לשנות את גובה המדפים ואת המרווחים בין כל מדף למדף במהירות ועם מינימום זמן עבודה.

אולי יעניין אותך גם:

הפוסט הבא
איך לבחור מדפים מודולריים לחדר ארונות
הפוסט הקודם
מדפי שירות לעסקים קטנים
תפריט
Call Now Button