מדפים למטבחים: למה משמשים מדפי רשת?

מטבחים – הן אלה המוסדיים והן אלה בדירות המגורים – הם חללים שמתבצעות בהם פעולות רבות לאורך כל שעות היום. מאפיין מובהק נוסף של מטבחים הוא התנאים המורכבים ששוררים בהם – ועל כן חשוב מאוד להקדיש תשומת לב מרבית לבחירת הציוד למטבח, כך שיתאים לתנאים הלא פשוטים ולא ייווצרו בו פגמים תוך זמן קצר. אחד המרכיבים שלפעמים נראה מובן מאליו אבל גם במסגרת הבחירה שלו כדאי לבחון בקפידה פרמטרים רבים הוא המדפים למטבח. בעמוד זה תמצאו מידע אודות מדפי רשת, השימושים העיקריים בהם, המאפיינים החשובים שלהם ואיך לשמור עליהם כך שהם ישמשו אתכם לאורך זמן רב ככל האפשר.

מידוף לאחסון יבש

השימוש העיקרי במדפי רשת למטבחים הוא לטובת אחסנה יבשה. בכל מטבח באופן טבעי ישנם מוצרים יבשים – חומרי גלם לכל המאכלים שאותם רוצים להכין – שזקוקים לאחסון מתאים, והפיתרון האידיאלי עבורם הוא מדפי הרשת (שאגב, משמשים למטרה זו גם בחנויות שונות, מפעלי אלקטרוניקה, בתי חולים ועוד מוסדות).

באילו מטבחים ישנו צורך במדפי רשת?

מדפי רשת מתאימים למטבחים מכל הסוגים: במסעדות קטנות וגדולות, במטבחים של בתי מלון או אולמות אירועים, במטבחים מוסדיים שבהם מאוחסנים פריטים רבים מכל הסוגים וגם במטבח ביתי צנוע ניתן להיעזר בפתרון הפרקטי להפליא הזה.

האיכויות החשובות של מדפי הרשת למטבחים

לנוכח תפקידם החשוב של מדפי הרשת, ישנן כמה איכויות שהן חובה. בפרט מדובר על עמידות לקורוזיה, אוורור מרבי ומודולריות.

עמידות לקורוזיה

האיכות החשובה ביותר של מדפי רשת למטבח היא עמידות מרבית בפני קורוזיה. קורוזיה הינה תהליך כימי שמואץ בנוכחותם של מים או לחות, ושכתוצאה ממנו נוצרת תרכובת של מתכת עם חומרים אחרים. התרכובת חלשה יותר בהשוואה לחומר המקורי, ועל כן נוצרות בה נקבוביות ובהדרגה היא מתפוררת ונהרסת. עמידות לתהליך הרסני זה (אגב, ישנה גם מילה עברית לתהליך זה והיא "שיתוך") היא באופן טבעי מרכיב משמעותי במיוחד במדפים למטבח שהרי מדובר בסביבה רטובה ולחה, גם במקומות שבהם מתבצעת האחסנה היבשה, ומדפים שאינם עמידים בפני קורוזיה וחלודה (חלודה היא התוצאה של התהליך שנקרא קורוזיה) יישחקו במהירות רבה.

הפתרון הטוב ביותר הוא ציפוי כרום – שכבת הכרום מהווה הפרדה בין המתכת לבין המים והלחות ובכך מספק הגנה למדפים ומונע את היווצרותה של הקורוזיה המסוכנת.

מקסימום אוורור

מרכיב חשוב נוסף של מדפים למטבחים ובפרט מדפי רשת הוא אוורור מרבי. האתגר העיקרי בתכנון מערכת מידוף מהסוג הזה הוא ליצור אותה כך שמצד אחד היא תהיה חזקה מספיק כדי לאחסן את כל הסחורה שרוצים לאחסן במינימום שטח מדף, ומצד שני תהיה גם מאווררת היטב כדי שלא יצטברו לכלוך ואבק. בהקשר זה כדאי לזכור שבמטבחים, כולל בשטחי האחסון, מתבצעת כל הזמן פעילות ועל כן מדף לא מאוורר עלול להתלכלך בקצב מהיר מאוד, דבר שהוא כמובן בעייתי מאוד (גם כשמדובר על אחסנה יבשה).

מודולריות

עוד מפתח משמעותי לבחירה נכונה של מדפי רשת למטבחים הוא מודולריות. הסיבה לכך היא שבכל מטבח – בין אם פרטי ובין אם מוסדי – הצרכים משתנים כל הזמן שהרי אנחנו חיים במציאות דינמית מאוד ובהתאם צרכי האחסון עשויים להשתנות בתדירות גבוהה ובמידה משמעותית. מדפים מודולריים שקל להרכיב אותם באופן עצמאי ולשנות את המבנה שלהם את הגובה של כל מדף במידת הצורך במהירות ובפשטות מספקים יתרון משמעותי ותפעול יעיל במיוחד של המטבח.

באילו מידות מוצעים מדפי הרשת של יוליוס הנדסה?

מדפי רשת למטבח של יוליוס הנדסה הינם בעלי ציפוי כרום משובח שמבטיח עמידות מרבית בפני הקורוזיה, ובנוסף הם מתאפיינים באוורור מלא למניעת הצטברות אבק ולכלוכים.

מבחינת מידות המדפים, ניתן לבחור מבין מגוון רחב של אפשרויות: אורך המדפים הוא החל מ-24 אינץ' (כ-61 ס"מ) ועד 72 אינץ' (כ-183 ס"מ), בכפולות של 6 אינץ' (כלומר 30, 36, 42, 48 וכך הלאה).

העומק האפשרי הוא 14 אינץ' (355 מ"מ), 18 אינץ' (457 מ"מ), 21 אינץ' (533 מ"מ) או 24 אינץ' (610 מ"מ).

גובה העמודים הוא 160 ס"מ, 180 ס"מ, 2 מטר, 2.2 מטר או 2.8 מטר וניתן להזמין גם בהתאמה אישית לצרכים הספציפיים שלכם.

הפוסט הבא
לשמור על עמידותם ונקיונם של מדפים למטבח תעשייתי
הפוסט הקודם
פתרונות מידוף, שינוע והגנה למוסדות בריאות
תפריט
Call Now Button