פתרונות מידוף ואחסון למטבח גינה

אם יש לכם מטבח גינה אתם לבטח חווים את איכות החיים הנלווית לבישול מחוץ למטבח הביתי, קרוב לאורחים, בלי לרוץ פנימה החוצה עם הכלים והאוכל. יחד עם זאת, כדי שהשימוש בו יהיה נוח, מטבח גינה צריך להיות מאובזר, עם דגש על פרקטיקה ועל חומרים העמידים בפני שינויים במזג אוויר.

הטבע ליד הבית

תרבות האירוח שמאפיינת אותנו יוצאת גם אל מחוץ לבית וניצול הגינה לאירוח הפך לדבר מבוקש, כשהתגלו היתרונות הרבים בהקמת מטבח גינה. הוא מאפשר חוויית אירוח נוחה יותר, מסוגננת יותר ובהחלט קלה יותר לתפעול, אם יודעים כיצד לאבזר אותו באמצעים ופתרונות האחסון הנכונים.

על מנת שניצל יהיה לנצל את השטח הפתוח הסמוך לבית בצורה המרבית וליהנות מהטבע תוך כדי בישול ואירוח, חשוב לדעת לתכנן נכון את השטח שהוקצה לבניית מטבח גינה, כדי להקל על האירוח וכדי שתוכלו לאחסן במקום את כל הנדרש לכם בעת הבישול וההגשה. דמיינו איך היה נראה המטבח הביתי לו לא היה בו שטח אחסון בארונות ומדפים?

תכנון נכון ותוצאות אפקטיביות

מטבח גינה דורש תכנון מוקדם של השטח שתרצו להקצות עבורו, לרוב במום נוח ולא חשוף מדי לשמש, עם אמצעי הצללה ותאורה סמוכים ובעיקר עם מדפים ומקומות אחסון שיתאימו לשטח הקטן, מאחר ושטח מטבח גינה הוא קטן בהרבה משטחו של מטבח ביתי.

שם המשחק: עמידות

חומר הגלם ממנו עשוי מטבח גינה צריך להיות עמיד לתנאי מזג האוויר המשתנים, החל משמש חמה ועד לגשמים ורוחות. הפתרונות הטובים ביותר הם מברזל, נירוסטה או מתכת שאינם נשחקים בקלות וניתן להקים אותם בקלות בצורת מדפי אחסון, משטחי עבודה ומקומות אחסון לכלים השונים המשמשים אתכם בעת השימוש במטבח הגינה.

סוגי המטבחים הקיימים היום בשוק הם רבים, ביניהם מטבחים מובלים המגיעים כיחידה אחת, מטבחים שמורכבים ממספר יחידות מודולריות ועוד. מומלץ להתאים את המטבח לגודל הגינה, לאופי ולגוונים שלה ולתנאי המקום.

אם מדובר בשטח חצר או גינה קטנה, ניתן להסתפק ביחידת בישול קטנה ופונקציונלית ובה כיור, משטח עבודה וגריל, עם דגש על מדפי או רשתות אחסון.

אולם כאמור, ומאחר ומדובר בפרויקט הדורש תכנון ומחשבה ואמור לשרת אתכם לאורך זמן, חשוב מאד לבחור בחומרים העמידים בתנאי מזג אוויר משתנים וללכלוך המגיע מהחוץ, כמו גם התמודדות עם רטיבות, קורוזיה ושומן. ניתן לעשות שימוש בחומר גלם איכותי אחד, או לשלב בין מספר חומרים, בהתאמה לסביבת הגינה בה הוא ממוקם.

דגש על הנוחות

חשוב לזכור כי מטבח גינה אמור לשמש אתכם בזמן בו אתם שוהים בחוץ ועליו להיות נוח ופונקציונלי ממש כמו המטבח הביתי, גם אם הוא קטן יותר. לכן השקיעו במדפים איכותיים, בפתרונות אחסון חכמים ואפילו בעגלת שירות חזקה ונוחה. כמובן שחשוב שלא לוותר על פונקציות בסיסיות כמו כיור, חיבור לגז תנור ומשטח עבודה נוח.

הפוסט הבא
פתרונות מידוף, שינוע והגנה למוסדות בריאות
הפוסט הקודם
מדפי פלסטיק – מושלמים למטבח או למחסן
תפריט
Call Now Button