בחירת ציוד ומכונות לתעשייה

בחירת ציוד ומכונות לתעשייה מחייבת מיומנות גבוהה וניסיון נרחב, שכן אין מדובר ברכישות פשוטות כמו אלה שמתבצעות בכל משק בית (למשל חיפוש מכונת כביסה או אפילו מכונית). מכונה תעשייתית עשויה לעלות כמו דירה רחבת ידיים באזור מבוקש ואף מעבר לכך, וחשוב לזכור שלבחירה מושכלת של ציוד ומכונות למפעל כזה או אחר יש גם השפעה על ההתנהלות השוטפת שלו, כשכל טעות עלולה להוביל להפסדים של ממש ובמקרים קשים אף לקריסת העסק.

מדוע כדאי ליצור מכרז?

כשמדובר במכונות ובציוד לתעשייה שמחירם גבוה, כדאי במיוחד להוציא מכרז ולאפשר למבחר ספקים פוטנציאליים להגיש הצעות, שמתוכן ניתן יהיה לבחור את זו המשתלמת ביותר.

אמנם ייתכנו מקרים בהם מכרז אינו אפשרי, עקב מיעוט ספקים של מכונה ספציפית או ציוד מסוים, או שמא עקב מגבלות בטחוניות או אחרות, אולם ברוב המקרים אין מניעה לעשות זאת. עוד חשוב לציין בהקשר זה כי התחרות בין הספקים השונים היא לא רק מבחינת המחיר, שכבודו במקומו מונח, אלא גם על סמך פרמטרים אחרים כמו זמן אספקה, איכות הציוד, אמינות, ביטוח, שירות ועוד ועוד.

חשוב מאוד: ניסוח מדויק של תנאי המכרז

על מנת שהזוכה במכרז אכן תהיה החברה שתספק לכם את המכונות והציוד האופטימליים לעסק שלכם חשוב מאוד לנסח אותו במדויק ולאחר תשומת לב ומחשבה מרובות.

אם למשל מדובר במכונות רגישות מטבען שעלולות להתקלקל גם כשהשימוש בהן נעשה על פי כל הכללים, יש לתת עדיפות למי שמתחייב על שירות תיקונים מהיר ועל אחריות מלאה, ואם מדובר בציוד שאי אפשר לספק מהיום למחר אלא יש לייצרו במיוחד עבור העסק שלכם וכל יום שהוא לא נמצא ברשותכם מעכב את התפתחות העסק ומסב הפסדים – כדאי לתת משקל נכבד לזמן האספקה.

האם כדאי לחפש מכונות וציוד יד שנייה?

סוגיה חשובה נוספת בנוגע לבחירת ציוד לתעשייה  היא כדאיות הרכישה של מכונות משומשות. במקרים רבים ניתן למצוא מכונות במחיר אטרקטיבי עד מאוד – הן ממפעלים שנסגרו והן מכאלה שהתפתחו ורכשו ציוד מתקדם ומשוכלל יותר. באופן טבעי מדובר בדילמה לא פשוטה: מצד אחד עלות מופחתת במידה ניכרת אבל מצד שני ציוד שאינו חדש ועל כן מועד יותר לפורענות.

על אף הפיתוי ליהנות מהמכונות הנדרשות במחיר נמוך, כדאי לנקוט בצעד זה במשנה זהירות ורק לאחר בחינה מדוקדקת של מצבו של הציוד המוצע לכם בהנחה. אל תשכחו שמכונה שמתקלקלת לפתע עלולה להשבית קו ייצור לפרק זמן בלתי מבוטל ולגרום לנזק משמעותי! (אם כי מצד שני יש לקחת בחשבון גם את התועלת לכדור הארץ, שכן מחזור ושימוש מחדש בציוד שעדיין יכול למלא את ייעודו הם נדבכים מרכזיים בשמירה על איכות הסביבה שבה כולנו חיים – וגם בעולם שבו לשורת הרווח ישנה את החשיבות הרבה ביותר, עדיין כדאי לייחס משקל מסוים גם למאזן האקולוגי).

הפוסט הבא
תוכנה לניהול ואפיון מלאי
הפוסט הקודם
אריזות מעוצבות – בכל הגדלים ובכל הסגנונות
תפריט
Call Now Button